sâmbătă, 21 august 2010

Dinspre Vidraru spre Bâlea, prin Transfăgărăşan


Despre lacul Vidraru şi Transfăgărăşan ar fi multe de spus.
Fiind din Piteşti, acesta a fost de foarte multe ori destinaţia preferată. Am fost la cabana Cumpăna de mai multe ori, am dormit în cort în foarte multe locuri de pe marginea lacului, ba chiar am lucrat câteva luni pe aici.
Acum însă doar o prezentare sumară, puţin cam impersonală. dar cu alt prilej, probabil o nouă vizită, o să incerc o descriere mai detaliată.


                                      

Barajul Vidraru a fost construit pe râul Argeş în 1965 fiind primul în formă de arc din România. Are o înălţime de 166,60 m, iar lungimea coronamentului este de 305 m. Grosimea la bază atinge 25 de metri, iar la coronament este de 6 metri.
În momentul inaugurării era al cincilea din Europa și al nouălea din lume într-un clasament al caracteristicilor.
Pe muntele Pleaşa a fost ridicată o statuie realizată de sculptorul Constantin Popovici, care îl simbolizează pe Prometeu având un fulger în mână.
Pentru pasionaţii sporturilor extreme, la baraj a fost amenajata o pistă de lansare pentru bungee jumping..
Mai sus, spre Cota 2000, peisajele sunt și mai frumoase.
De aici se poate ajunge pe creasta Făgăraşului sau spre lacurile glaciare Bâlea, Capra, Câlţun.


Harta Transfăgărăşan - Bâlea
click pe imagine pentru a mări

2 comentarii:

  1. superb! imi place foarte tare prezentarea ta si m-a convins sa vizitez din nou aceste zone, unde nu am mai fost de peste 10 ani
    multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Superba zona, superb traseul, de 5-6 ani traversam, eu si sotul, in fiecare vara Transfagarasanul si tot nu ne saturam! Recomandam cu caldura complexul Valea cu pesti! Am petrecut Revelionul 2012 acolo si ne-am intoarce cu placere, oricand!

    RăspundețiȘtergere